Bioscoop reclame // Basics
1 feb 2024
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics
Bioscoop, Basics

In een tijd waarin we voortdurend omringd zijn door meerdere schermen, prikkels, maken we ook nog steeds tijd vrij om echt even uit te gaan. Een van deze uitjes is een bezoek aan de bioscoop. Bioscoopreclame maakt gebruik van de unieke context van de bioscoopomgeving, waar mensen samenkomen om zich te vermaken en te ontspannen. Met grote films in 2023, zoals Barbie en Oppenheimer, laat dit medium zien dat het echt op de kaart staat. Gemiddeld gaan mensen in 2022 2,9 keer naar de bioscoop.
Impact
De aandacht voor bioscoopreclame is aanzienlijk hoger, aangezien bezoekers echt voor de film komen. Je zit in het donker, waardoor de focus op het grote scherm gericht is. Met een overweldigend visueel effect kun je jouw doelgroep beter betrekken en hiermee een blijvende indruk achterlaten. De impact van reclame in de bioscoop zal daarom hoger zijn. Daarnaast is ook de vaak moeilijk bereikbare doelgroep, Gen-Z, goed te bereiken via dit medium.
Doel
De focus van bioscoopreclame ligt op het verhogen van de naamsbekendheid. In vergelijking tot andere videomedia laat deze een index van 344 zien in Top of Mind recall in vergelijking tot social video als basis met dus index 100. Ook is de geholpen naamsbekendheid aanzienlijk sterker (index 212 in vergelijking tot social video). Natuurlijk kan het ook worden ingezet voor sales doeleinden, wel blijft naamsbekendheid de belangrijkste focus bij een keuze voor bioscoop reclame.
Targeting
Naast het kunnen targeten op specifieke gebieden, kun je ook specifieke doelgroepen goed bereiken. Door de juiste films te kiezen die aansluiten bij jouw doelgroep, bereik je de mensen die je wilt bereiken. Een Disneyfilm is bijvoorbeeld meer geschikt om gezinnen, terwijl romantische komedies vooral vrouwen aanspreken. Op basis van jouw doelgroep denken wij mee over welke filmselectie het meest geschikt is.
Inkoop
De spotlengte voor bioscoopreclame is ook per 5 seconden, waarbij de prijs stijgt naarmate de spot langer is. Op basis van het verwachte aantal bezoekers wordt de prijs bepaald. Net als online betaal je dus eigenlijk een CPM-tarief. Uiteraard speelt ook de periode mee in de prijs.
Kan je niet wachten om jouw spot op het grote doek te zien? Wij helpen je graag bij het maken van de juiste keuzes.
Ook interessant
Het TV landschap // Basics
Het radio landschap // Basics
Out of home // Basics
Online // Basics
Social // Basics
Podcast // Basics
Search Engine Advertising (SEA) // Basics
Print // Basics
