englisch

Contact

9 Tips voor de inzet van Online Display

Feb 1, 2024

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Online, Tips

Elke pixel biedt de kans om jouw boodschap krachtig over te brengen. Of je nu een bedrijf bent dat producten wil promoten of een merk dat zichzelf wil versterken, deze 9 tips helpen je om om via display advertising je doelgroep goed te bereiken.

1. Hou het simpel en toon je logo duidelijk

Bij display advertising, waar aandacht snel verslapt, is eenvoud de sleutel. Zorg ervoor dat je boodschap beknopt is en je logo duidelijk in beeld is. Dit vergroot niet alleen de herkenbaarheid, maar ook de identificatie van de afzender.

2. Een duidelijke Call-to-Action

Zorg voor een krachtige en duidelijke Call-to-Action (CTA) die opvalt. Gebruik woorden die aanzetten tot actie en de bezoeker aansporen om te klikken.

3. Maak gebruik van beweging

Gebruik beweging in je uitingen om de aandacht te trekken. Animaties of subtiele bewegingen kunnen ervoor zorgen dat jouw advertentie opvalt tussen de content.

4. Zorg voor een goede landing

Een effectieve display campagne stopt niet bij de klik. Zorg ervoor dat de bestemmingspagina relevant is en dat bezoekers krijgen waarvoor ze hebben geklikt.

5. Lange termijn campagne met variatie

Voer je campagne over een langere periode uit en zorg voor afwisseling in je uitingen. Behoud echter een consistente constructie voor herkenbaarheid bij je doelgroep. Wees alert op ware-out.

6. Start met duidelijke doelen (KPI’s)

Definieer heldere Key Performance Indicators (KPI's) vanaf het begin. Door te sturen op meetbare doelen, kun je je campagne beter optimaliseren voor succes. Ook zorg je hiermee dat je de juiste uiting, formaat, kiest voor jouw doelstelling.

7. Passend bij de doelgroep

Segmenteer je doelgroep en zorg ervoor dat je uitingen aansluiten bij hun interesses en behoeften. Gerichte targeting verhoogt de effectiviteit van je campagne.

8. Diversiteit in formaten

Bied je uitingen in verschillende formaten aan. Hierdoor kun je breder uitleveren en beter optimaliseren met de best presterende formaten.

9. Test je uitingen

Blijf altijd testen. Ontdek wat wel en niet werkt door te experimenteren met verschillende elementen in je uitingen (a/b-testen). Zo kun je continu je uiting aanscherpen voor de beste resultaten.


Ook interessant