Soon: SEA training
1 feb 2024
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online
Media, Online

Aangezien wij geloven dat media echt niet super moeilijk is als je basis maar snapt, zijn wij een training aan het ontwikkelen voor de eerste stappen in de media. Als je de basis snapt is de rest namelijk ook een stuk makkelijker. Als je plannen vervolgens groter worden is het uiteraard handig om met ons het gesprek aan te gaan over wat je kan doen en hoe dit het beste wanner kan in zetten. Veel data is namelijk niet voor iedereen beschikbaar. Daarnaast veranderd er continue veel.
De training
In deze training beginnen we met een korte uitleg over alle mediatypes. In dit blog is deze basis ook te vinden, echter in dit onderdeel van de training leggen we nog net iets meer uit. Aangezien de training uiteindelijk over Search gaat, lichten we dit nog even extra uit. Waar zit dit in de mediamix? Google is hierin de grootste speler, daarom zullen we even kort stilstaan bij het ontstaan, de concurrentie en de producten.
Strategie
Omdat wij geloven dat, hoe klein of hoe groot je het aanpakt, er altijd een strategie achter moet zitten. Waarom zet je wat in, zodat je vervolgens hier ook op kan sturen. Door hier vooraf bij stil te staan, zal je campagneopzet beter zijn. Voor SEA en de eerste stappen zal je focus vooral op het verhogen van traffic en daarmee sales liggen. Aan de hand van het AIDA-model gaan we kort in op het opzetten van jouw strategie.
Opzet
Vervolgens gaan we dieper in op de verschillende producten die Google aanbiedt om te adverteren: Display, Video, Shopping en uiteraard Search. Nu de basis bekend is, gaan we daadwerkelijk in op hoe een campagne op te zetten. Dit begint bij de structuur van Google Ads en vervolgens echt een account op te zetten.
Aan de slag
De laatste hoofdstukken van de training gaan over het daadwerkelijk opzetten van een account, waarin wij jou stap voor stap meenemen. Maar we kijken ook naar tools die je kan gebruiken voor het vinden van bijvoorbeeld de juiste zoekwoorden. We nemen je mee in het campagnebeheer en kijken naar hoe jouw doelgroep bereikt kan worden.
Analyses
Net als bij elke inzet die je doet, zijn er ook een reeks aan analyses die je kan doen. Bij Ads is de kwaliteitsscore van belang op je vertoningen, daarom staan we hier bij stil. Uiteraard kijken we ook naar wat je allemaal kan meten en hoe je deze data moet interpreteren. Vanuit hier kan je namelijk je campagnes optimaliseren op basis van de door jou opgestelde strategie. Hierin is Google Analytics (GA4) ook een belangrijke tool, dus deze zullen we ook bespreken. Om te eindigen bij een dashboard.
Wil jij weten wanneer de training klaar is om meteen te beginnen? Of wil je voor die tijd al meer informatie of overleggen over jouw mediategie? Neem vooral contact met ons op!
Ook interessant
Search Engine Advertising (SEA) // Basics
Social // Basics
Online // Basics