Dutch

Contact

Analoog en/of digiale out-of-home

1 feb 2024

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out of Home, strategie

Out-of-Home advertising blijft een krachtige manier om je boodschap naar een breed publiek te brengen. Echter, is hier ook steeds meer mogelijk, ga je voor analoog (traditioneel) of digitaal? Laten we deze twee benaderingen tegen elkaar afzetten en ontdekken welke het beste aansluit op jouw advertentiedoelen.

Analoog (traditioneel)

  • Doelgroepbereik: Bereik je doelgroep effectief wanneer ze zich op straat, in winkelcentra, in het openbaar vervoer, op de weg, enzovoort bevinden - vrijwel overal.

  • Nationale Dekking: Traditionele OOH-opties bieden een indrukwekkende landelijke dekking, waardoor je jouw boodschap aan een breed publiek kunt presenteren.

  • Boodschap: Meer eenduidigheid in de boodschap, alleen op basis van locatie kan je iets variëren. Ook hierin moet je opletten i.v.m. de drukkosten.

  • Kosten: Budgetvriendelijk. In termen van CPM zijn traditionele OOH-kanalen vaak voordeliger.

  • Creatieproces: Kost meer tijd, i.v.m. drukwerk, bezorgen en verspreiden/uithangen.

  • Inkoop: Altijd directe inkoop bij de exploitant. Hierdoor kan je met veel verschillende partijen zaken moeten doen, mocht je breed in Nederland zichtbaar willen zijn.

Digitaal

  • Doelgroepbereik: Bereik je doelgroep effectief wanneer ze zich op straat, in winkelcentra, in het openbaar vervoer, op de weg, enzovoort bevinden - vrijwel overal. Vergelijkbaar met analoog.

  • Geografische Dekking: Stedelijke focus. Digitale abri's hebben vooral dekking in de Randstad en grote steden en drukke locaties langs grote knooppunten. High traffic locaties.

  • Boodschap: Flexibel. Perfect als je je boodschap wilt afstemmen op variabelen zoals tijdstip, locatie, actualiteit, en meer. Hier kan je doormiddel van data heel relevant zijn.

  • Kosten: De CPM ligt vaak iets hoger dan de analoge optie.

  • Creatieproces: Flexibel. Ideaal wanneer je snel en flexibel live wilt gaan met je campagne

  • Inkoop: Kan zowel direct als via programatic worden ingekocht. Hierdoor kan je snel schakelen en met veel partijen in 1x zaken doen.



De keuze tussen traditioneel en digitaal hangt af van je specifieke doelen, budget en de gewenste flexibiliteit. Traditioneel excelleert in landelijke dekking en consistentie, terwijl digitaal uitblinkt in flexibiliteit en snelheid. Op basis van jouw doelgroep en doelstellingen adviseren wij je graag wat voor jou de beste optie is. Een combinatie is natuurlijk ook altijd nog mogelijk.


Ook interessant