Dutch

Contact

9 tips voor een sterke Out of Home campagne

1 feb 2024

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Out of home, Tips

Beeld je het volgende in: je boodschap wordt gezien, begrepen en onthouden, allemaal binnen enkele seconden. Een krachtige visuele communicatie is de sleutel tot dit succes. Dat is alleen niet vanzelfsprekend. Hierbij 9 tips om dit te realiseren.

1. Hou het kort en simpel!

Je rijdt, loopt, zit in het ov of op de fiets, dus zijn er slechts enkele seconden om de boodschap te begrijpen. Houd het kort en simpel, zodat jouw boodschap in een oogopslag duidelijk is.

2. Val op!

Trek de aandacht en voorkom dat je verdwijnt in het straatbeeld. Maak je boodschap opvallend en onderscheidend door de juiste kleuren.

3. Sluit aan bij de doelgroep

Ken je doelgroep en stem je beelden en tekst hierop af. Je hoeft niet voor iedereen op te vallen, wel voor jouw doelgroep.

4. Focus op je doel

Weet wat je wilt bereiken en concentreer je op één krachtige boodschap. Duidelijkheid en eenvoud staan centraal.

5. Gebruik maximaal 5 tot 6 woorden

Less is more! Beperk je boodschap tot maximaal 5 tot 6 woorden. Dit vergroot de kans dat je boodschap wordt begrepen.

6. Wees relevant

Met digitale out-of-home kun je inspelen op het moment van de dag, het weer, locatie, nieuws en actualiteiten. Maak gebruik van deze mogelijkheden om je boodschap nog relevanter te maken.

7. Duidelijkheid op afstand

Zorg ervoor dat je tekst of boodschap ook op grotere afstand nog duidelijk te lezen en te begrijpen is.

8. Duidelijk logo en juiste marges

Plaats je logo prominent in beeld en houd rekening met de marges en het zichtveld. Een duidelijk logo versterkt je merkidentiteit.

9. Kijkrichting van mensen op je posters

Als je mensen gebruikt in je visuele uitingen, zorg er dan voor dat hun kijkrichting naar je boodschap wijst. Dit leidt de aandacht van de kijker op een natuurlijke manier naar je belangrijkste boodschap.


Ook interessant