englisch

Contact

9 tips bij de inzet van branded content

Feb 1, 2024

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Online, Print, Tips

Branded content, een krachtig middel om je merk te versterken en een diepere connectie met je doelgroep op te bouwen. Het is meer dan alleen een marketingstrategie; het is een kans om een verhaal te vertellen en een connectie met je doelgroep te creëren. Of je nu wil informeren, uitleg wil geven of verdieping wil geven over jouw merk.

1. Merkbekendheid is essentieel

Zet branded content pas in wanneer je al enige merkbekendheid binnen je doelgroep hebt opgebouwd. Anders zou het zomaar kunnen dat je jouw concurrenten helpt, of je inzet voor de categorie waarin je actief bent.

2. Verdiep je merk met branded content

Branded content is een krachtig middel om dieper in te gaan op je merkwaarden. Gebruik het om je merkimago te versterken en een meer gelaagde, authentieke identiteit te presenteren.

3. Creëer een sterke match tussen inhoud en merk

Zorg ervoor dat de inhoud van je branded content naadloos aansluit bij je merkidentiteit. Een coherente boodschap vergroot de herkenbaarheid en versterkt je merk.

4. Stem inhoud af op je doelgroep

Maak niet alleen een match tussen inhoud en merk, maar ook tussen inhoud en doelgroep. Behoud je eigen identiteit, maar spreek de taal van je publiek waar je jouw content deelt.

5. Kies het juiste umfeld

Selecteer het juiste kanaal en de juiste context voor je branded content. De keuze voor het juiste umfeld en de match met jouw merk kunnen wij uiteraard voor jouw verzorgen.

6. Lever ‘natuurlijke’ content

Laat je branded content niet aanvoelen als reclame. Creëer content die natuurlijk en oprecht is, waardoor het authentiek overkomt bij je publiek.

7. Maak relevante branded content

Zorg ervoor dat je branded content relevant is. Adresser een probleem of een vraagstuk dat leeft binnen je doelgroep en bied waarde met je content.

8. Speel in op emoties

Verhoog engagement door in te spelen op emoties. Het hoeft niet altijd vrolijk te zijn; authentieke emoties zorgen voor een sterke connectie met je publiek.

9. Beperk het aantal links bij online branded content

Bij online branded content is minder soms meer. Beperk het aantal links om de leesbaarheid te verbeteren en de geloofwaardigheid van je content te behouden.


Ook interessant