Dutch

Contact

Brand Manager bij Noordhoff: bouwen aan een toekomstbestendig merk

15 jun 2025

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

Services

De afgelopen periode heb ik bij Noordhoff gewerkt als interim brand manager. De rebranding is in volle gang. Met enige spanning om het oude los te laten en het nieuwe te omarmen, zetten we stappen naar een mooi, fris en open merkgevoel.

Mijn rol richtte zich op:

  • Het aanscherpen van de merkstrategie en merkarchitectuur.

  • Het begeleiden van de rebranding en implementatie in covers, presentaties, socials en sites (customer facing items).

  • Het ontwikkelen van een content- en campagnestructuur die écht aansluit op de pains & gains van de doelgroep zowel bij basisschool, middelbare als in het beroepsonderwijs.

  • Het stakeholdermanagement. niet altijd makkelijk in een complexe organisatie, waar de focus ligt op de experts.

  • Het opzetten van de afdeling Brand & Event (7fte) dat ik heb neergezet en begeleid, inclusief het aannemen van een opvolger om de continuïteit te borgen.

De rebranding van Noordhoff staat. Niet om mooier te lijken, maar om dichter bij de kern te komen. Een nieuwe identiteit die steeds zichtbaarder wordt én die bijdraagt aan een sterk, herkenbaar en toekomstbestendig merk.

Wat me vooral bijblijft: een sterk merk draait om lef, keuzes durven maken en doorpakken. Niet altijd eenvoudig, maar wél nodig om de transitie te maken van traditionele uitgever naar dé partner in leren. En als je opdrachtgever dan deze mooie AI afbeelding van je laat maken met een vleugje nieuwe huisstijl, mooie afsluiting!