englisch

Contact

Eerder gedaan

Feb 1, 2024

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Strategie, cases

Lessen, terug kijken

Kind Storm is nieuw, maar ik loop al heel wat jaartjes mee in de media. Dus kunnen wij met Kind Storm veel voor jou betekenen. Tijd om hier even op terug te kijken. Hoewel het een beperkte terug blik is, geeft het wel een beeld wat wij voor jou kunnen betekenen.

Branding & performance

Op school ging mijn hart al sneller kloppen voor de branding vakken. Hier kan ik zowel mijn creativiteit als strategisch inzicht in kwijt. Hoe laat je een merk verder groeien, hoe zorg je ervoor dat jij bekend wordt? Iets wat ik toen en nu nog steeds geweldig vind. Maar gaandeweg merkte ik dat de performance campagnes ook wel erg leuk zijn, direct het effect zien van wat je doet. Vaak gedreven door verkoop, ook mega interessant. Hier kan ik helemaal opgaan, in de cijfers en blijven analyseren hoe het nu beter of effectiever kan.

Award winning ;)

Vanaf dat a.s.r. structureel aan de naamsbekendheid is gaan werken met een langer termijn strategie ben ik hierbij nauw betrokken geweest. Niet alleen bedachten wij de strategie samen met het a.s.r. team, ook de uitvoering namen wij voor onze rekening. Hoe kunnen we slim en effectief groeien in naamsbekendheid met lagere budgetten dan de markt? En dat deden wij, zo staat in het (gouden) effie Award rapport (2021) “Zowel het commerciële als het merkresultaat is indrukwekkend.”

Slimme inzet

Ook voormalige start-ups zoals No Fairytales kan je door een slimme inzet helpen aan zowel meer verkoop, performance, als naamsbekendheid. Toen de marketing manager mij belde kende ik het product maar de naam No Fairytales nog niet. De daarna door mij vaak gebuikte zin, “je weet wel die groente tortilla’s”, is natuurlijk niet hoe je bekend wil staan. Stapsgewijs hebben wij gewerkt aan meer zichtbaarheid, waar mee de bekendheid steeg en daarbij ook de sales toenam. Door specifiek met out of home te beginnen in grote steden en dit uiteindelijk door te groeien tot een TV campagnes. Altijd ondersteund met een sterke online en social campagne. In zowel uitingen als media meegroeien met het merk. Hoe mooi is zo’n proces!

Performance op TV?

Merken zoals About You vragen om een compleet andere strategie. Hoewel je bij performance misschien niet meteen denkt TV, kan je dit hier goed voor inzetten. Korte spots bij de juiste zenders stimuleren de directe traffic ook. Met de juiste tools kan je analyseren wat een TV campagne doet en welke zenders, spotjes of tijdstippen werken voor jouw merk. Uiteraard werk je hierbij ook aan je naamsbekendheid, echter de doelstelling was verhogen van de sales.

 

Bij onder andere NLZiet, Youfone, Habufa (Henders & Hazel & Xooon) heb ik ook deze tools ingezet om de campagnes te verbeteren. Naast TV kan je ook je radio campagnes doormeten dit soort tools. Daarnaast is online en social toevoegen als je verkoop wilt stimuleren.

Aandacht & donaties

Hoewel iedereen het Rode Kruis kent, is het toch niet altijd duidelijk wat zij allemaal doen. Iedereen weet dat ze over de hele wereld noodhulp bieden. Maar ook in Nederland doen zij veel, met mijn campagnes is bijvoorbeeld meer bekendheid gegenereerd voor de EHBO-cursus die het Rode Kruis aanbiedt, maar ook bijvoorbeeld acties zoals donaties voor de voedselhulp in Nederland.. Voor het inzamelen van donaties bij noodhulp, waarvoor radio, print, online en social erg geschikt zijn. Allereerst omdat dit vaak flexibele in te zetten medium types zijn, ook omdat het werkt en past bij de boodschap, aanzetten tot actie. Om meer te laten zien wat het Rode Kruis naast noodhulp doet, is video het middel. Om iedereen hiermee te bereiken is TV en online hiervoor een goede distributie.